Know How Notes - Poznaj różne rodzaje narzędzi do przegubów kulowych

Udostępnij

Jest takie powiedzenie, które mówi: "Użyj odpowiedniego narzędzia do odpowiedniej pracy", a nigdzie nie ma to zastosowania bardziej niż w świecie mechaniki samochodowej. Korzystanie z niewłaściwego narzędzia może nie tylko utrudnić pracę, ale może stworzyć niebezpieczne warunki i zrujnować twoje części. Czasami istnieje kilka narzędzi dostępnych dla jednego zadania, co sprawia, że trudno się zorientować, który jest lepszym wyborem. Przeguby kulowe na zawieszenie jest z pewnością jeden z tych obszarów.

Mamy zamiar porozmawiać o czterech wspólnych rodzajów narzędzi przegubów kulowych, które mogą być używane do oddzielenia przegubu kulowego z wrzeciona. Niektóre z tych narzędzi są bardzo proste, inne są bardziej skomplikowane, a który z nich używać często zależy od zadania pod ręką. Istnieje również kilka specjalistycznych narzędzi przegubu kulowego, które są specyficzne dla producenta, ale dostaniemy się do tych innym razem.

Młotek

Możesz myśleć, że brzmi to szalone, używając młotka do wybicia przegubu kulowego, ale tak nie jest. Powinna to być pierwsza metoda, którą wypróbujesz na każdym nowszym pojeździe (10 lub więcej lat na drodze). Sztuką jest tutaj, aby użyć młotka prawidłowo. Nie należy uderzać w trzpień przegubu, a raczej uderzyć w bok wrzeciona (gdzie trzpień przesuwa się przez) z zawieszeniem luzem. Jeśli staw jest wielokrotnego użytku, to będzie go uratować. W większości przypadków, stud będzie po prostu wyskoczyć z wrzeciona, oszczędzając kilka bólów głowy. To zależy od wieku stawu, jak długo został zainstalowany, i jak czyste zawieszenie jest. Im dłużej przegub był używany, tym bardziej prawdopodobne jest, że sworzeń zatarł się w stożku.

Uwaga - Jeśli zawieszenie ma ciśnienie od sprężyny spiralnej, to nie jest to preferowana metoda.

młotek

Pickle Fork

Najbardziej powszechnie znane narzędzie do oddzielania przegubów kulowych jest pickle fork. Co to jest w zasadzie długie dwa-prong klin, widelec pickle jest również znany jako niszczyciel części. Nie należy używać widelec na części wielokrotnego użytku. Jeżeli chcesz usunąć przegub, aby wymienić lub naprawić coś innego, widelec będzie Cię tylko kosztował więcej pieniędzy. Powodem tego jest fakt, że nie da się uratować osłon przeciwpyłowych, widelec zawsze je rozerwie. W przypadku wymiany przegubu nie ma to żadnego znaczenia. Aby użyć widelca pickle, po prostu przesuń go między wrzeciona i wahacza tak mocno, jak to możliwe, a następnie uderzyć wolny koniec z młotkiem. To napędza klina między dwoma punktami i zmusza złącze z stożka.

 

Prosta prasa pazurowa

Następnym rodzajem narzędzia jest prasa. Jest to jednoczęściowa prasa, która ma odlewane lub kute dwa pazury i gwintowany trzpień w środku. Częściej używane do tie-rod stawów, mogą one być stosowane na przeguby kulowe. Działają one, jeśli staw nie jest zajęty zbyt źle. Tanie wersje mają tendencję do nie pasuje między wrzeciona i głowicy przegubu kulowego, a oni mogą rozprzestrzeniać się, jeśli zbyt dużo ciśnienia jest wymagane. Innym potencjalnym pułapką jest uszkodzenie gwintów do nakrętki zamkowej na studni stawu. Aby tego uniknąć, nagwintuj nakrętkę zamkową do góry nogami (stroną z podziałką w kierunku przegubu), a następnie zastosuj prasę. Dzięki temu główka śruby dwustronnej będzie wyśrodkowana. Może to być stosowane w połączeniu z metodą młotka, aby umieścić trochę ciśnienia na stud stud wspólny, jak również.

 

Prasa do przegubów kulowych

Profesjonalnym narzędziem jest prasa przegubu kulowego. Jest to bardziej skomplikowana wersja prasy pazur. Narzędzie to wykorzystuje muszlę zaciskową i adaptery, aby zapewnić czyste i bezpieczne usunięcie przegubu kulowego z wahacza. Wspólna będzie również pozostać wielokrotnego użytku. Problem z tego typu narzędzi jest to, że są one drogie, zazwyczaj kosztują kilkaset lub więcej, aby uzyskać wszystkie adaptery. Wystarczy pamiętać, że trzeba będzie myśleć z wyprzedzeniem przed rozpoczęciem projektu, jeśli potrzebujesz tego narzędzia.

Jak w przypadku każdej pracy zawieszenia, należy zachować szczególną ostrożność, aby zapewnić, że pojazd jest bezpiecznie podniesiony z ziemi, używać stojaków i NIGDY nie pracować pod podniesionym pojazdu z tylko jack wspieranie wagi. Jeśli chodzi o sprężyny spiralne, bezpieczeństwo jest najważniejsze, nigdy nie zwalniaj napięcia na sprężynie spiralnej bez podjęcia odpowiednich środków ostrożności. Więcej informacji znajdziesz na: https://autoregan.pl/